Aangehaakt voor Damian

Stichting Aangehaakt / Aangehaakt voor Damian

Het enige wat Damian wil is bij zijn ouders en zijn broer wonen!

Net als ieder kind woont de 5-jarige Damian het liefst bij zijn ouders en zijn broer. Maar als er niet voor januari begonnen wordt met een verbouwing van het huis in De Koog, wordt dit erg lastig. Damian, die lijdt aan een zeer zeldzame hersenaandoening, wordt te groot en te zwaar om hem gewoon te kunnen verplaatsen. De ouders zitten met de handen in het haar. De verbouwing kost €120.000,00 en ze moeten het grotendeels zelf betalen.

Hoe zwaar zijn tegenslagen ook zijn, Damian blijft een vrolijk kind. Net als de andere kinderen van zijn leeftijd. Maar hoe erg zou het zijn als een jongen van vijf niet in zijn vertrouwde omgeving kan wonen. Zijn ouders willen alles voor hem doen, maar zonder aanpassingen wordt het gewoon onmogelijk om thuis voor hem te kunnen zorgen.

Door Damian zijn aandoening is de jonge Texelaar niet in staat zelf te lopen of te praten en hij is dus compleet afhankelijk van de zorg door zijn ouders of professionele begeleiding. Om deze zorg te waarborgen zijn er echt snel aanpassingen in huis nodig. Aangezien dit niet volledig vergoed zal worden, moet er een hoop door de ouders zelf bekostigd worden. Dit is een groot bedrag, dat in korte tijd bij elkaar gebracht moet worden. Een nagenoeg onmogelijke opgave voor zijn ouders.

Dit laten wij toch niet gebeuren? Laten wij op Texel en daarbuiten zien dat wij slagen waar de overheid niet langer helpt. Damian is net zozeer van ons als iedere andere Texelaar. En daarom verdient hij dezelfde luxe als ieder van ons. En de enige luxe die Damian wil is in hetzelfde huis wonen als zijn ouders en zijn grote broer. Gaan wij hem dit ontnemen of zetten we de schouders er onder! Help Michelle en Menno mee. Iedere euro helpt om Damian een veilig thuis te geven waar hij zoveel mogelijk gewoon kind kan zijn!

Help mee!

Doneer voor Damian!