Blog

Stichting Aangehaakt / Nieuws  / Gelegenheidsduo ‘Hooked On’ zet zich in voor Stichting Aangehaakt

Gelegenheidsduo ‘Hooked On’ zet zich in voor Stichting Aangehaakt

Drie vrienden slaan de handen ineen, of beter gezegd, haken aan voor een project waar ze allemaal nauw bij betrokken zijn, namelijk Stichting Aangehaakt.

De stichting is in het leven geroepen om mensen met een beperking, die ondanks onze wetgevingen en verzekeringen buiten de boot vallen, te steunen.

Het idee is geboren doordat Menno Heijn, een lid van het trio, een zoon heeft met het zeldzame GNB1-genmutatie. Dit is een zeer zeldzame aandoening (68 gevallen bekend wereldwijd) waardoor prognoses over verdere ontwikkelingen zeer lastig zijn.

“Als gezin moet je dan op alles voorbereid zijn, vooral op hoge kosten. Helaas wordt veel niet vergoed door de overheid en verzekeringen”, vertelt Menno Heijn. Naar aanleiding hiervan is het idee geboren een stichting op te richten, met als één van de doelen op zoveel mogelijk manieren donaties te ontvangen.

Vandaar ontstond het idee om een single op te nemen. Van het één kwam het ander en het gelegenheidsduo ‘Hooked on’ is het resultaat. De naam vloeit voort uit steenkool Engels voor ‘aangehaakt’, en aangezien de single over liefde gaat kun je ook ‘hooked on’ (aan de haak geslagen) zijn.

Veel plezier met de single en namens de Stichting Aangehaakt, bedankt!